En gammal macka!

Jag måste bara tala om en sak som jag anser vara väldigt störande. Min mage kurrar som aldrig förr 09.55 jag inser till min glädje att lek och bus landet öppnar om fem minuter. Jag springer dit precis vid öppning och går fram till disken där alla mackor ligger. Jag plockar fram den godaste macken av dem alla och häpnas över hur hård den känns. Frågar hon i disken om det är gårdagens macka,hon svara ja. Okej hinner jag tänka innan hon säger 38kr blir det då!!
Ursäktaaaaaaaaa,ska jag betala 38kr för en macka som är från igår,är det ett skämt,skämtar du med mig kvinna?

Då vill jag ha en ny macka säger jag,för om jag ska betala 38kr för gårdagens kan jag lika bra vänta på dagens,eller hur. Jag vänder mig till den andra personalen och säger att jag vill ha en ny,för jag tänker minsann inte betala sammma pris för en gammal macka.
Det är då,då jag blir lite förbannat! För hon himlar med blicken,precis som om jag vore dum i huvudet för jag inte går igång på en gammal macka. Med någon konstig röst säger hon att den minsann är gjort igår eftermiddags! Jag ger upp,jag orkar inte längre,jag slänger upp mackan på disken. Med min mest arroganta min köper jag mackan. Sen händer något jag tycker är oerhört roligt-hon ändrar sig. Jag ska inte längre betala fullt pris hon ger mig rabatt. Mackan som är från igår kostar nu bara 30kr,skrattretande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0