Det här är dagens fråga

Hej matilda! Jag tycker du är en fantastisk skrivare och undrar om inte du kan föra ett inlägg om hur din självkänsa/självförtroende är och hur man kan göra för att förbättra sin egen. Ett litet inlägg om ditt och andra tjejers självkänsla, tips och ideer och hur du tror det fungerar.Taaaack på förhand:D


Intressant fråga i och med att jag inte skulle vilja påstå att jag har världens bästa självkänsla/självförtroende! Men jag kan göra ett försök utifrån mitt eget tänkt. Jag tänker inte predika om vad som är rätt och fel utan jag tänker fan bara säga så som jag känner.

Man ser sig själv i spegeln flera gånger om dagen,och alltid finns det någonting som skulle kunna bättras! Håret kan vara längre,hyn kan vara slätare,magen kan vara mindre och tänderna vitare and so on. Men hallå? Orkar du verkligen lägga den tiden,den energin på dessa tankar?
Jag går upp varje morgon,sminkar mig klär på mig och vistas bland folk! Det är inte varje dag jag känner mig helt 100 och kommer förmodligen inte göra det heller. Men jag har inte tiden,inte orken eller pengarna att vara helt 100 varje dag!!! 
Utan med hjälp av positiva tankar så får man klara av den dagen iallfall! Jag kan dölja min mage med hjälp av en större tröja,jag kan le med mina stora tänder och tycka att detta är ett underbart leende,jag kan sminka min finne och hoppas att ingen bryr sig om den syns (för väldigt många gånger är det ingen annan än en själv som bryr sig) För bakom varje fasad finns det faktiskt en personlighet,och är du ful får vi hoppas att du har andra egenskaper istället! För det kommer många gånger ta dig längre.. 

Jag vet att det inte är enkelt att ha bra självförtroende/självkänsla. Men det finns alltid något som är fint,och det finns alltid något man är bra på! Om inte annat,försök få fram de sakerna och så måste man tro att det här är faktiskt en otroligt fin del på mig och otroligt fin egenskap jag har!

Jag har ett bra tips till alla de som känner sig tjocka och runda! Sätt inte på er ett par tajta jeans så att höfterna bullar över och magen blir till fem bilringar! Välj istället att sätta på er något större,något gammalt som man vet med sig är för stort. Sen springer man runt där i sin ensamhet och känner sig lätt som en fjäder! Ibland handlar det faktiskt bara om inbillning,en stor sak för dig är oftast en fis i rymden för oss andra!


Det är nu ni vill se en osmaklig bild på mig som bevis för mina ord! Men det tänker jag inte bjuda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0