Det här med att vara själv

Ikväll pratade vi om att bo hemifrån och fördelarna och nackdelarna med det! Jag vet precis varför jag vill bo hemma,det handlar inte om pengarna jag sparar. Det handlar om att det alltid är någon hemma när man bor hos mamma/pappa! Jag är världens sämsta ensamvarg,jag finner ingenting mer tråkigt och jobbigt än att vara själv. Det finns ingen att prata med,ingen att titta på man har ingen att göra något med. Det suger!

Självklart tycker jag det är skönt att vara själv ibland,notera ibland! Ibland innebär någon/några timmar om dagen men mer klarar jag inte av. Men det finns bara några få jag skulle kunna bo med under samma tak,och det handlar inte om att jag inte skulle stå ut med dem utan att de inte skulle kunna stå ut med mig! Det är sant-jag är krävande,elak och egoistisk. Men det är egenskaper bara jag talar om,ingen talar om det för mig då blir det bullar av det hela kan jag lova!
För att avrunda det hela så ska jag berätta. Min mor och R satt och pratade lite angående det här med mig, och mamma förstod precis vad jag menade när jag sa att jag inte var lätt att ha att göra med. Men då titta R på mamma och säger

-Anna,hon har faktiskt på senaste tiden blivit mycket mer lättsam!

Det här måste betyda att jag kanske kommit underfull med saker och ting. Man känner sig säker och trygg! Man vet att det här inte tar slut. Jag tycker det var väldigt fint sagt av honom iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0