Det är en konst att kunna sjunga barnsånger

Nu ska ni få höra,idag kom vi in på att prata barn sånger! Någonting som jag aldrig varit bra på om vi ska tro min mamma,och jag tror henne verkligen. För om det vore så att jag hade varit bra på dem så skulle jag kunna de idag. Men det kan jag inte!
Jag tror jag är melodidöv,jag har alltid fel melodi på låtarna vilket andra kan tycka är roligt! Men förstå när jag ska bli mamma,kul att mina barn ska springa runt och sjunga fel. Hur fan ska det gå? Fast och andra sidan,det var väl så jag sprang runt. Jag tror min mamma försökte lära mig,om och om igen. Men det fastnade helt enkelt inte! Nu ska jag sjunga för er,och jag lovar att jag inte googlar texten. Utan jag ska sjunga(skriva) den precis som jag tror.


"Ekorrn satt i grannen skulle skala kottar,då fick han syn på barnen och så fick han brottom.
Hoppade han från gren till gren,och stukade sitt lilla ben och den långa ludna svansen"



Det känns som om någonting fattas,jag får inte riktigt kläm på det hela? Vill ni hjälpa mig,hur i hela friden går låten. Jag tror jag kan en annan!


"Här kommer pippi långstrum ja här kommer faktiskt jag,det är inte illa jag har en apa häst och villa. Och en kappsäck full med pengar det är också bra att ha!"


Varför känns det som om jag missar en hel del,så här korta sånger kan man väl inte sjunga för barnen. Jag förstår ingenting! Jag vill kunna sjunga,jag vill ha rätt melodi och rätt text. Nu ska jag på googla texterna och se vad jag har missat,tror ni jag kommer få mig ett gott skratt eller. Det hade varit roligt om jag kunde spela in det så ni fick höra min melodi sen är säkert käpp rätt åt helvete också!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Dom ska flytta till en 3:a här på väster och jag ska styra en lägenhet :) vart bor du nu?

2010-03-11 @ 16:33:05
URL: http://caarlin.bloggplatsen.se
Postat av: MATILDA

Jaha,vad roligt! :) Du håller dig väl också kvar på väster?

Jag bor själv i en lägenhet precis vid ekershallen!

2010-03-11 @ 16:50:03
Postat av: Hemliga jag

Hulda Marulda...du är bara sååå rolig och ja, jag vet verkligen att du inte är så bra på det där med barnvisor och deras texter och melodier. Men va spelar det för roll? Huvudsaken man bjuder på sig själv och försöker ;-)



Jag ska försöka hjälpa dig lite på traven. Utan att fuska med google.



"Ekorrn satt i granen, skulle skala kottar. Fick han höra barnen, då fick han så bråttom. Hoppa han från tallegren, stötte han sitt lilla ben, och den långa ludna svansen"

Sen finns det ju fler verser men det är överkurs ;-)



Pippisången är så lång så den tar vi en annan dag ;-)

Puss

2010-03-11 @ 20:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0