Ska man bli glad den 25?

När jag var yngre älskade jag den 25:e varje månad! Då var det så enkelt att bränna pengar,jag hade inget dåligt samvete över att bara handla handla och handla. Jag blev så lycklig när jag bar hem mina nyainköpta kläder,sen att jag bara uppskattade plagget vid första användning är en annan femma. Det gick alltid att köpa nytt!
Nu förtiden den 25:e känner jag sorg och fasa,kommer jag överhuvudtaget ha något kvar till nöje denna månad! Det första jag måste tänka på är räkningar,tråkiga räkningar! Jag lägger mer än gärna 3700kr på kläder än på hyra,1000kr på ett par nya skor istället för på mat. Sen de där andra skit räkningarna torkar jag häldre röven med än betalar. Men det är det här som kallas vuxen va? Det vore en sak om man valde ålder själv,då skulle jag fastna på en betydligt lägre siffra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0