En fin tanke iallfall

Min älskling blomma är orkide,det är den finaste blomman som finns enligt mig! Det här vet R om och har därför skaffat en till mig,en vit. Den står i sovrumsfönstret för att jag ska bli glad när jag kommer in här! Det tycker jag är gulligt.
Personligen föredrar jag plastblommor för de dör aldrig,man slipper hålla koll om de är levandes eller ej och det håller sig alltid lika fina. Jag vet inte om R var medveten om att han köpt en riktig orkide,det verkar inte som det iallafall. För idag när jag klev in här möttes jag till min förvåning av detta...


Vad tror ni,den är sten död va?


Kommentarer
Postat av: Anonym

smula ner bladen i jorden och sen vattna den varannan vecka med ungefär 1 dl vatten så kommer den blomma upp igen.

En orkideé ska heller inte ha starksolljus på sig varje dag och trivs bäst i läget mot norr. :-)

haha..

Orkideé nörd? jag har 2 stycken hemma som tycks blomma 1 gång per halvår men sen lärde mamma mig detta knep och nu blommar dem titt som tätt :-D

2010-03-10 @ 09:54:47
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0