Gambling

Nu sitter jag på pappas kontor och är lite små nervig! Jag har städat för att tjäna extra pengar och nu när det är dags för lön så får jag frågan om jag vågar gambla?
Då ställer jag mig frågan,vågar jag! 
I ena fickan ligger det en tjugolapp,i den andra ficka ligger hundralappen,och i den tredje ligger rödingen!
Jag antar tävlingen och får nu valmöjligheten att välja mellan höger eller vänster ficka. Jag går på känsla,jag går  på höger ficka av någon jävla anledningen. Det känns så rätt när jag sa "höger"

Pappa frågar mig då med en lugn ton-är du säker på det?

Jag svarar inte,jag håller konsentrationen och stoppar ner handen i höger ficka för att här avgöra om jag städat 3 timmar för en sketen jävla tjugolapp eller om jag kommer gå plus! Ska jag vara ärlig så har jag inte stött på så många femhundra lappar i mina händer därför har mina fingertoppar ingen kännedom.
Jag tar nu sakta upp min hand och till min stora glädje har jag tagit upp femhundra lappen! Jag är överlycklig,jag ska fortsätta gambla ikväll. Det här verkar vara min lycko dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0